woensdag 6 oktober 2010

dag 2

Beste lezer,
Op dag 2 hebben beslist van een marktonderzoek te doen met vragen zoals "lijkt het u nuttig?" en "zou u het zelf gebruiken?"
Dus gingen we op stap in Kortrijk stad, hieronder zie je hoe enthousiast we aan onze toch begonnen.Onze eerste winkel de Brooklyn hieronder zal ik per winkel een kleine samenvatting van het interview neerschrijven. (eerst deden we uiteraard een heuse uitleg over het IF-project wat toch nog niet zo bekend lijkt)

Brooklyn

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Het is misschien wat gevaarlijk omdat je niet ziet wat er rond het hokje gebeurt, misschien kunnen ze bij het opvouwen er kleren in achter houden."

Zouden jullie dan misschien een plek voorzien waar bijvoorbeeld extra camera's kunnen hangen?
"Ja ik denk wel dat het mogelijk is zo een plek beschikbaar te stellen."

Zou u het zelf gebruiken?
"als het niet al te groot en zwaar is."

Stel dat het op de markt komt hoeveel zou u ervoor willen betalen?
"Toch wel maximum 20 euro."

Denk je dat een winkel als de Brooklyn het zou kunnen weg geven als reclamestunt?
"Ik vind dat de winkels ervoor moeten openstaan."

Bedankt en tot ziens.
"Ja zeker en vast kom maar eens iets kopen.


Een klant

Zou jij zo een pashokje willen?
"Neen, ik pas niet veel. Ik kijk eens op het zicht en koop het gewoon, enkel een lange broek durf ik wel eens passen. Maar voor andere mensen is het misschien wel goed."

Stel dat ze het gratis weggeven als reclame stunt zou u het dan gebruiken?
"Neen, het is niets voor mij."

En als u het ook kunt gebruiken op het strand?
"Neen, ik vind dat niet echt nodig."


Superdry

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Ja, ik zou er voor openstaan als ze het zelf mee brengen."

Zou het zelf gebruiken?
"Misschien wel ja."

Zou de winkel er misschien plaats voor voorzien?
"Neen, daar is geen plaats voor, we hebben al plaatsgebrek."

Coolcat

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Neen, geen goed idee. Iedereen zou vanalles kunnen meenemen."


Zara

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Het is een goed idee, maar niet in winkels. Het imago van de winkel zou veranderen. Stel je voor dat iedereen hier zowat zich begint om te kleden. Neen, daarvoor hebben wij de aparte kleedkamers voor voorzien."

Zou u het zelf gebruiken?
"Ja misschien wel, zeker als je zegt dat het misschien ook mogelijk is op het strand."

Stel dat het op de markt is hoeveel zou u er voor willen betalen?
"Toch wel maximum 50 euro."


Esprit

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Bij ons is er altijd iemand aan de pashokjes die de klanten helpt, een maatje groter of kleiner gaan halen. Ik denk ook dat je minder controle hebt over diefstal."

En als er in de winkel een ruimte voor is voorzien?
"Dan wel ja, dan kan er nog altijd een verkoopster bij gaan helpen."

Zou u het zelf gebruiken?
"Niet echt, ik kan niet veel gaan winkelen aangezien ikzelf in een winkel werk maar moest ik niet in een winkel werken. Dan wel denk ik."

En hoeveel denkt u dat mensen daarvoor willen betalen?
"Ik denk 15 a 20 euro."

H&M

Ziet u het zitten dat de mensen hun eigen pashok zouden opzetten?
"Oei, ik vind het een beetje een raar idee. Zeker naar diefstal toe is het nogal moeilijk."
"Wij hebben de actie dat je iets mag kopen en binnen de 14 dagen mag terug brengen."

Waar ziet u het dan misschien wel gebruikt worden?
"Voor op het strand is het wel interessant."

Zou u het zelf gebruiken?
"Ja, misschien wel. Maar toch meer op het strand denk ik."

Hoeveel zou u hier voor willen betalen?
"Zo'n 10 a 15 euro."

Ziezo dit is een kleine samenvatting van alles wat we geleerde hebben uit de intviews.
Tot zo..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten